ScrollToTop
magazyn mamy

3 sygnały, które mówią żeby przerwać trening

Data: 27 luty 2018 Autor Kate Kaleta

Trening potrafi być wyczerpujący, czujemy zmęczenie, łapie nas zadyszka, pot oblewa nasze ciało i to jest w porządku. Ciało w trakcie treningu może zdecydowanie więcej niż nam się wydaje , tu dużą rolę odgrywa nasz umysł. Z każdym kolejnym ciężarem, kilometrem, powtórzeniem jesteśmy bardziej zmotywowane i dumne z siebie. Kiedy jednak trening może stać się dla nas niebezpieczny?Jak rozpoznać sygnały i w porę przerwać ćwiczenia, żeby uniknąć poważnych konsekwencji? Są momenty w trakcie treningu, które mogą być zagrożeniem a nie zwykłym zmęczeniem czy słabą wolą, dlatego zwróć szczególną uwagę na poniższe ostrzeżenia.

1. Kręci Ci się w głowie, masz mroczki przed oczami

Kiedy ćwiczysz intensywnie czy długo to normalnym skutkiem jest, że możesz czuć się zmęczona, trochę osłabiona. Obserwuj swój organizm i kiedy zauważysz następujące objawy koniecznie zakończ trening:

• czujesz duszności i jest Ci gorąco

• kręci Ci się w głowie

• masz „miękkie” nogi

• widzisz mroczki przed oczami

Koniecznie zastanów się, co mogło być przyczyną Twojego osłabienia. Może zapomniałaś zjeść śniadania, nie nawadniałaś organizmu w trakcie ćwiczeń, zbyt intensywnie ćwiczyłaś lub w miejscu gdzie wykonywałaś trening było duszno.

2. Ciało odmawia współpracy Kiedy podczas treningu odczuwasz mdłości, ból w klatce piersiowej czy ból serca natychmiast przerwij trening. Odpuść ćwiczenia kiedy organizm jest osłabiony z powodu przeziębienia. Słuchaj swojego ciała by Twój trening przyniósł oczekiwane efekty.

3. Nagle pojawia się niepokojący ból Ból w trakcie ćwiczeń może być całkiem normalnym objawem, zwłaszcza kiedy robisz kilka powtórzeń tego samego ćwiczenia możesz czuć pieczenie , czy trzęsienie rąk. Bądź czujna kiedy zaobserwujesz następujące objawy:

• ból czujesz w okolicy stawów

• ból czujesz nagle, jest mocny i rwący

• miejsce bólu puchnie • ból występuje tylko w jednym miejscu np. ból łydki, ścięgno Achillesa

• ciągnący ból mięśnia

Kiedy objawy te nie ustępują po odpoczynku należy skontaktować się z lekarzem.

Bardzo często organizm daje nam wiele sygnałów, że coś się dzieje ale nie zwracamy na to uwagi. Pamiętaj by odpowiednio wcześniej zareagować. Kiedy sytuacja się powtórzy koniecznie wykonaj badania, żeby znaleźć przyczynę takie stanu rzeczy.

Mimo tych zagrożeń sport daje nam zdecydowanie więcej korzyści i i jest bardzo istotny dla naszego zdrowia, kondycji, pięknej sylwetki. Ważne jest dopasowanie intensywności i rodzaju ćwiczeń do możliwości naszego organizmu. Jeśli tego dopilnujesz wszystko będzie w porządku:)

Nikt jeszcze nie rozpoczął dyskusji w tym wątku. Dodaj komantarz jako pierwsza!

logo

Portal MyMamy.pl pomaga poznać i skontaktować się z innymi rodzicami w okolicy oraz udostępniać im różne informacje i materiały