ScrollToTop
rabaty dla mamy

JAK JEŚĆ ŚWIADOMIE?

Data: 20 marzec 2018 Autor Kate Kaleta

Żyjemy w czasach, gdzie wraz z rozwojem technologii pogorszyła się jakość dostępnej na rynku żywności. Na półkach sklepowych co raz więcej produktów zawierających duże iloci cukrów, spulchniaczy, konserwantów i innych szkodliwych dla naszego zdrowia substancji.

Niestety nie czytamy etykiet, bo jest to czasochłonne, często nie znamy znaczenia substancji obecnych w produkcie i nawet nie próbujemy się dowiedzieć, żeby się nie przestraszyć. Myślimy sobie, że na coś musimy umrzeć. To bardzo złe podejście. Przez tą nieświadomość pozwalamy się oszukiwać, kupujemy dla siebie i swoich bliskich produkty, których skład często przypomina tablicę Mendelejewa.

Analizowanie etykiet wcale nie musi zajmować dużo czasu i nie jest takie trudne jakby się wydawało. Możesz wykorzystać do tego jedną z wielu aplikacji na telefon dostępnych na rynku. Kiedy wpiszesz do takiej aplikacji nazwę składnika wyświetli Ci się informacja czy jest szkodliwy czy nie. Znajdziesz również strony, które przeczytają etykietę za Ciebie i podpowiedzą czy produkt ma dobry skład.

Warto, żebyś znała składniki, które są niebezpieczne dla naszego zdrowia. Pewnie zastanawiasz się ,dlaczego zostały dopuszczone na rynek skoro są szkodliwe. Otóż w jednorazowo nie zaszkodzą, pytanie czy rzeczywiście zjadamy je raz. Nieświadomie niestety trujemy się systematycznie pogarszając stan naszego zdrowia.

Czego powinniśmy unikać?

Cukier

Cukier jest jednym z głównych powodów wielu chorób, z powodu jego ilości w jakiej występuje w wielu produktach powszechnie dostępnych takich jak: herbata, kawa, sery, konfitury, słodycze. Jest obecny w żywności wysoko przetworzonej i gotowych daniach. Duża dawka cukru jest bardzo szkodliwa dla naszego organizmu. Jest przyczyną wielu chorób, między innymi cukrzycy, odpowiada za problemy z gospodarką hormonalną oraz inne choroby związane z regulacją poziomu glukozy we krwi. Wiemy o tym, że palenie papierosów jest szkodliwe a nie mamy świadomości, że spożywanie cukru w dużej ilości jeszcze bardziej. To jest problem na na ogromną skalę . Na jednego mieszkańca Polski przypada aż 40 kg cukru.

Syrop glukozowo-fruktozowy

Jest podobnie szkodliwy jak cukier. Nazwa jakże bardzo myląca. Wydaje nam się, że skoro to syrop to na pewno zdrowy, a przecież „fruktozowy", to jak fruktoza z owoców. Nic bardziej mylnego.

Tłuszcze utwardzone

Tłuszcze utwardzone, czy pod inną nazwą jak częściowo utwardzone lub tłuszcze trans, są to tłuszcze roślinne, które są wykorzystywane do obniżania kosztów produkcji żywności. Mają bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie, powodują w tętnicach złogi, a to może przyczynić się do wylewu krwi czy zawału. Mogą doprowadzić do cukrzycy, nowotworów a także otyłości trzewnej, tzn, że tłuszcz nie gromadzi się pod skórą a obejmuje narządy wewnętrzne.

Wiemy już jakie składniki mają dla nas szkodliwe rezultaty. Nie oznacza to jednak, że nie możemy w ogóle zjeść batonika. Wszystko dla ludzi ale z umiarem;)

Kiedy jesteś na zakupach staraj się czytać etykiety, możesz to ułatwić sobie aplikacją. Gdy oprócz cukru, w składzie widzisz jeszcze fruktozę, syrop, lepiej odłóż produkt z powrotem na półkę. Pamiętaj, im krótszy skład tym lepsza żywność. Żywność typu „fit” , „ 0% tłuszczu” to jedynie chwyt marketingowy. Często producenci w zamian za tłuszcz dodają duże ilości cukru.

Wierzę, że te kilka wskazówek ułatwi Ci wybór lepszych jakościowo produktów a tym samym wpłynie na poprawę zdrowia. Wiesz już w jak łatwy i szybki sposób analizować etykiety. Wybieraj świadomie to co dobre dla Twojego organizmu.

 

Nikt jeszcze nie rozpoczął dyskusji w tym wątku. Dodaj komantarz jako pierwsza!

logo

Portal MyMamy.pl pomaga poznać i skontaktować się z innymi rodzicami w okolicy oraz udostępniać im różne informacje i materiały