ScrollToTop
magazyn mamy

KOKTAJLE NA ZDROWIE

Data: 20 listopad 2017 Autor Kate Kaleta

Codzienny posiłek powinien zawierać owoce i warzywa, które są cennym źródłem witamin, składników mineralnych, antyoksydantów, błonnika. Nie jest jednak łatwo zjadać zalecaną dzienną porcję 5 warzyw i owoców , dlatego zawierające je koktajle to idealne rozwiązanie dla zaganianych mama, kobiet w ciąży.

Jedną z najważniejszych zasad prawidłowego żywienia to urozmaicenie posiłków i produktów. Zdrowym koktajlem dostarczam dodatkową porcję warzyw i owoców. Ważne jest aby zachować odpowiednie proporcje mikstury. Najlepszym składem koktajlu to porcja 1:1 warzyw i owoców z różnymi dodatkami.

Warzywa liściaste ( jarmuż, szpinak, natka pietruszki itp.) to źródło witaminy A i kwasu foliowego. Owoce dostarczają cenne minerały i błonnik, jednak nie powinny być jedynym składnikiem w koktajlu, bo są to przede wszystkim cukry proste.

Dodatki takie jak orzechy, pestki, oleje mają znaczący wpływ na nasz zdrowie, ponieważ dostarczają między innymi tzw. dobrych tłuszczów, które ułatwiają przyswajanie rozpuszczalnych w nich witamin ( A, D, K, E) .

Aby posiłek był jeszcze bardziej sycący, zwiększam jego kaloryczność dodając jogurt, kefir lub mleko roślinne, białko roślinne complete, a także wykorzystuję płatki zbożowe czy otręby. Zawsze wybieram owoce i warzywa dobrej jakości , najlepiej od lokalnych dostawców, bo takie zawierają najwięcej cennych składników i mniej zanieczyszczeń. W okresie jesienno -zimowym niestety dostęp do owoców i warzyw jest ograniczony, dlatego dobrym rozwiązaniem dla mnie jest zamrożenie porcji sezonowych warzyw i owoców. Czytam skład pod względem dodatku cukru, substancji konserwujących, gdy decyduję się na suszone owoce. Unikam owoców z puszek i słoików, które są mocno przesłodzone.

Śniadanie to najważniejszy posiłek w moim jadłospisie, które dostarcza mi 25-30% dziennej porcji energii i substancji odżywczych przed intensywnym dniem.

Koktajl na śniadanie to idealne rozwiązanie, gdy nie mam czasu na przygotowanie porannego posiłku, świetna alternatywa dla kanapek czy owsianek. Jeżeli do tej pory nie jadłaś/eś śniadania to taki zdrowy posiłek, wprowadzany stopniowo do Twojego menu pozwoli Ci to zmienić :)

Najszybciej taki koktajl przyrządzam za pomocą blendera a jeśli chcę ugasić pragnienie pełnowartościowym sokiem sięgam po wyciskarkę. Z pewnością na rynku są różne urządzenia, ja osobiście korzystam na codzień i polecam sprzęt od polskiej firmy Gotie. Koktajl mam gotowy raz, dwa, a do tego przy niskim poziomie hałasu, więc Hania niewzruszona :). Dodatkowo można od Gotie czerpać fajne inspiracje w Akademii Soków z ich autorskimi przepisami.

Koktajle dodatkowo wspomagają zdrowie mojej rodziny , ponieważ zawierają antyoksydanty, czyli substancje, które niwelują zły wpływ wolnych rodników na organizm. Bardzo dobrze wpływają na stan włosów cery i paznokci. Taka bomba witaminowa poprawia odporność.

Twoją „zmorą” są słodycze? Możesz być teraz spokojna/y , ponieważ regularne picie koktajli powoduje mniejszą ochotę na słodkości ze względu na dużą zawartość błonnika, który syci Ci na długo.

 

Prawidłowe żywienie jest łatwiejsze niż myślisz;

HEALTHY RULES BY KATE POLECA KOKTAJL KOKOSOWO JAGODOWY:

 

Przygotuj:

 • 1/2 szklanki czarnych jagód

 • Mały banan

 • 250 ml mleka kokosowego

 • 1 łyżeczka miodu

 • 1 łyżeczka nasion chia

 • 1 miarka białka roślinnego vanilia complete

 Wszystkie składniki zblenduj .

 

Jaka wartość dla Ciebie?

Borykasz się z problemem drżenia nóg i powiek, dokucza Ci kołatanie serca? Źle sypiasz? To częste objawy niedoboru magnezu.

Codzienna porcja magnezu i witaminy B6 zawarta w tym koktajlu wspomoże Cię w uzupełnienie niedoborów.

Te dwa składniki są bardzo niezbędne dla osób żyjących w ciągłym stresie i pracujących umysłowo.

 

Nikt jeszcze nie rozpoczął dyskusji w tym wątku. Dodaj komantarz jako pierwsza!

logo

Portal MyMamy.pl pomaga poznać i skontaktować się z innymi rodzicami w okolicy oraz udostępniać im różne informacje i materiały