ScrollToTop
mama na zakupach

Poznaj 5 powodów, dla których powinnaś ćwiczyć

Data: 19 luty 2018 Autor Kate Kaleta

 Jak zmotywować się do ćwiczeń- poznaj 5 powodów, dla których powinnaś ćwiczyć

Wiemy, że aktywność fizyczna jest ważna nie tylko dla naszej sylwetki ale też zdrowia i samopoczucia, jednak często ciężko jest nam zmotywować się do treningu. W ponury dzień, wolimy z ciepłą herbatą położyć się pod kocyk. Jest nam trudno zmobilizować się do ćwiczeń po ciężkim dniu w pracy czy na uczelni. Jak zmienić nasze nastawienie i motywacje do aktywności fizycznej? Wiele z nas motywuje do ćwiczeń utrzymanie pięknej sylwetki lub utrata zbędnych kilogramów, to też jest dobry sposób, warto jednak poznać inne powody, dla których należy zacząć się ruszać .

  1.  Rozładowanie złych emocji

Ruch ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Kiedy jesteś zła, na pewno pomoże Ci intensywny trening. Gdy potrzebujesz chwili dla siebie, dobrze sprawdzi się bieganie lub joga. Wyciszające, relaksujące ćwiczenia jak pilates, rozciąganie, joga pomogą Ci kiedy jesteś przewlekle narażona na stres.

  1. Opóźnienie śmierci, ochrona przed uciążliwą starością

Śmierci i starości nikt z nas nie ominie ale możemy opóźnić ten proces właśnie dzięki regularnym ćwiczeniom. Brak ruchu przyczynia się do wielu chorób i schorzeń, dlatego warto się przed tym bronić i chociaż trzy razy w tygodniu poświęcić czas na ćwiczenia.

  1. Lepsza pamięć i koncentracja

Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na stan naszego zdrowia. Osoby, które regularnie ćwiczą więcej zapamiętują, szybciej się uczą. Ciekawostką jest, że część naszego mózgu odpowiedzialna za pamięć jest aktywna w czasie wysiłku fizycznego, dlatego ćwiczenia mają wpływ na lepszą pracę mózgu.

  1. Lepsza forma naszego ciała

Jeśli ćwiczymy regularnie czujemy się zupełnie inaczej, nasze ciało jest bardziej elastyczne, zbite, sprawne, mamy więcej energii i siły.

  1. Pozytywny wpływ na każdy aspekt naszego życia.

Regularne treningi sprzyjają lepszej organizacji, naszej pewności siebie, przybliżają nas do osiągania swoich celów. Aktywność fizyczna ma też pozytywny wpływ na naszą seksualność (większe libido, lepsze doznania). Ćwicząc zmniejszamy problem z zasypaniem, mamy lepsze nastawienie, jesteśmy bardziej pozytywni i mniej kłótliwi.

Wierzę, że te 5 powodów pozwoli Ci spojrzeć na trening nie tylko jako sposób na osiągnięcie pięknej sylwetki ale możliwości poprawy jakości naszego życia, zmiany nastawienia i pomoc w osiągnięciu swoich marzeń i celów. Potraktuj trening jako przyjemność a nie przymus. Pamiętaj, że ważniejsza od częstotliwości jest regularność!

 

Nikt jeszcze nie rozpoczął dyskusji w tym wątku. Dodaj komantarz jako pierwsza!

logo

Portal MyMamy.pl pomaga poznać i skontaktować się z innymi rodzicami w okolicy oraz udostępniać im różne informacje i materiały