ScrollToTop
magazyn mamy

Twój los zależy od Twoich nawyków , czyli jak jeść zdrowo!

Data: 27 listopad 2017 Autor Kate Kaleta

 CO JEŚĆ, JAK JEŚĆ, CZEGO UNIKAĆ?

Dobre nawyki żywieniowe nie muszą oznaczać restrykcyjnej diety. Poniższe wskazówki to podstawa zdrowego odżywiania . Pamiętaj jednak, że każdy z nas jest inny. Różnimy się wiekiem, wzrostem, wagą, genami, dlatego uważnie słuchaj swojego organizmu.

Co jeść?

  • W twoim jadłospisie powinno być jak najwięcej zdrowych, różnych produktów, aby dostarczyć wszystkich niezbędnych składników potrzebnych do funkcjonowania naszego organizmu. Pamiętaj by zapewnić sobie białka, węglowodany złożone, zdrowe tłuszcze oraz jak najwięcej warzyw

  • Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia

  • Warzywa powinny stanowić 70% twojego talerza. Najlepsze są warzywa sezonowe . Łącz je z białkiem lub węglowodanami.

  • Dobrym źródłem węglowodanów złożonych są kasze

  • Pamiętaj by mięso i ryb jeść ze sprawdzonych źródeł

  • Kiszonki to naturalny priobiotyk

  • Zdrowe tłuszcze roślinne np. Olej kokosy, masło klarowane , oliwa z oliwek, awokado są niezbędne do przyswajania witamin

  • Jedz orzechy i nasiona

  • Używaj ziół w formie przypraw

  • Słodycze domowej roboty

Jak jeść?

  • Gryź , żuj dokładnie i powoli. To bardzo ważne, ponieważ pierwszy etap trawienia odbywa się właśnie w jamie ustnej

  • Jedz mniejsze posiłki a częściej

  • Jedz regularnie co 3-4 godziny, dzięki temu Twój metabolizm będzie sprawnie funkcjonował a organizm nie będzie odkładał jedzenia w postaci tłuszczu.

  • Pamiętaj o nawodnieniu, nawet jak nie czujesz pragnienia, woda jest niezbędna dla Twojego organizmu. Pij minimum dwa litry dziennie.

  • Posiłki białkowo-tłuszczowe polecam na drugie śniadanie, ponieważ dadzą Ci energię na cały dzień

  • Nie popijaj posiłku, ponieważ zaburza to trawienie. Możesz pić 30 min przed posiłkiem i 30 min po posiłku.

  • Potrawy smażone zamień na gotowane na parze czy pieczone w piekarniku

  • Kolację jedz 2-3 godziny przed snem

Czego unikać ?

  • Wyeliminuj biały cukier, możesz go zastąpić innym zdrowym cukrem np. Ksylolit, miód

  • Wyklucz z diety kolorowe napoje

  • Unikaj fast-foodów

  • Zrezygnuj z produktów wysoko przetworzonych

  • Ogranicz alkohol

  • Unikaj produktów zawierających gluten

  • Ogranicz spożycie nabiału z mleka krowiego

  • Ogranicz sól kuchenną, możesz zastąpić ją morską lub himalajską

Trzymaj się podstawowych zasad zdrowego odżywiania, a zobaczysz ,że Twój organizm poczuje się zdecydowanie lepiej. Przekonasz się, że zdrowe posiłki są smaczne i staną się Twoją codzienną rutyną .

 

 

Nikt jeszcze nie rozpoczął dyskusji w tym wątku. Dodaj komantarz jako pierwsza!

logo

Portal MyMamy.pl pomaga poznać i skontaktować się z innymi rodzicami w okolicy oraz udostępniać im różne informacje i materiały